Tuesday, December 29, 2009

Doa Siti Zulaikha

Tuhanku… Seandainya telah kau takdirkan Dia Milikku…….. tercipta buatku Dekatkan lah hatinya dengan hatiku Tetapkan lah kemesraan antara kami Agar kebahagiaan ini kekal abadi Dan Tuhanku Seiringkan lah kami Mengharungi hidup luas ini Ke tepian yang sejahtera Tetapi Tuhanku yang Maha Pengasih Seandainya telah kau takdirkan Dia bukan milikku Bawalah dia jauh dari pandangan ku Luput dari ingatan ku Dan peliharalah aku dari kecewa Serta tuhanku yang Maha Mengerti Berilah aku kekuatan Melontar bayangannya kedada langit Hilang bersama senja nan merah Dan gelap pekat awan Agar aku bias bahagia Walaupun tanpa dirinya Dan Tuhanku tan Tercipta Biarkanlah yang hilang Tumbuhkanlah kembali yang telah patah Meskipun tidak sama dengan dirinya Biar sekuat mana aku menyintainya Aku pohon agar Tuhanku Melenyapkan perasaan ini Sekiranya dia ditakdirkan bukan milikku Tapi sekiranya dia ditakdirkan untukku Kupohan agar takdir Memperkuatkan kasihku padanya Selagi tidak melebihi Kasihku padaMU Amin….

No comments:

Post a Comment